Fredensborg kommune er på mange områder en kulturel perle

Af Mikkel Dodt Fregerslev, kandidat til byrådet for Det Konservative Folkeparti.

Slottet, Nivaagaard og ikke mindst Louisiana hvor jeg holder meget af at komme. Den levende scenekunst har til gengæld lidt trange kår, uden mulighed for større opsætninger til teaterforestillinger og uegnede steder til live musik. Lad os se om vi ikke også kan få plads til det i forbindelse med de mange by udviklingsprojekter.

Foreningerne er på mange måder det ”der sker” i kommunen efter skole eller arbejde. Vi har mange gode faciliteter, men også mange der er utilstrækkelige i forhold til antallet af medlemmer, mange der er nedslidte og store idrætsgrene uden nævneværdige faciliteter – her tænkes på ridesport og sejlsport. Lad os prioritere gode faciliteter, og gerne i forbindelse med de nye skoler der er på vej. Så kan skolerne bruge dem i dagtimerne og foreningerne om aftenen.

Lad os også prøve at inddrage foreningerne til at undervise i idrætstimerne. Det kan helt sikkert give lidt ekstra motivation for de der undervises når instruktøren er super dygtig til den pågældende aktivitet. Og jeg er sikker på at foreningerne gerne deltager i forløb.

Til sidst tak til alle de frivillige der hver dag gør en forskel.