Louisiana parkering – Nu lysner det!

Det var da ellers noget af en politisk kovending! I årevis har vi ellers hørt fra Dansk Folkeparti, at Louisiana må selv om forbedringer på museet og på arealer omkring, hvor parkeringsforholdene i mange år har været noget nær kaotiske, både for museumsgæster og for naboer. Men nu – og som noget helt nyt – glæder udvalgsformand Freja Brabæk sig over ”at de andre partier er enige med os i at sikre Gl. Humlebæk Fiskerleje samt villavejene for yderligere gener”. Dansk Folkeparti er her ganske stor i slavet, efter at vi andre, der i årevis har kæmpet for bedre parkeringsforhold ved Louisiana og konstant er stødt på helt klar modstand mod kommunal involvering i forbedringerne fra netop Dansk Folkeparti i sagen. Det er snarere os andre, der glæder os meget over Dansk Folkepartis store kovending i sagen. ”Man har et standpunkt…” (J.O. Krag, 1966).

Lige nu er der et samarbejde mellem kommunen og Louisiana i gang om at få løst dette parkeringsproblem, der har stået på i årevis. Louisianas interesser i sagen er bedre parkeringsmuligheder for museets gæster og kommunens interesser er at sikre en ordentlig hverdag for naboer, for fredningen og forandre i området, fx kirken. Mange tak til Dansk Folkeparti for efter flere års sejtrækkeri nu at arbejde konstruktivt for bedre parkeringsforhold.

Den Konservative byrådsgruppe

Ulla Hardy-Hansen, viceborgmester